ALV 18 maart 2017 Mercedes-Benz SKCN

ALV 18 maart 2017 Mercedes-Benz SKCN

SKCN ALV 2017 op Landgoed Zonheuvel te Doorn

Het betreft de jaarlijkse algemene ledenvergadering (ALV) van de Mercedes-Benz S-Klasse Club Nederland. In het kader van het adagium van Daimler Benz “The best or nothing”, vindt in ons 2e Lustrum de ALV 2017 plaats op Landgoed Zonheuvel te Doorn.

Graag nodigen wij u uit om als SKCN-lid aanwezig te zijn op deze mooie locatie. Bij voorkeur uiteraard in uw S-Klasse of SL R129, want in een mooie setting passen onze bijzondere auto’s heel goed.

Lees verder op onze evenementenpagina ALV 18 maart 2017 Mercedes-Benz SKCN.

 


Mercedes-Benz 300 Sc Old School Luxury For Autobahn Speeds

Mercedes-Benz 300 Sc Old School Luxury For Autobahn Speeds

Vreemd genoeg had deze 300 Sc een hogere aanschafprijs dan de toenmalige 300 SL Gullwing. Deze auto was gericht op de elite van de wereld en werd met de hand gebouwd. Destijds werden er in totaal slechts 760 van verkocht.

Er zat zelfs een zelflegende asbak in!

Het interieur is voorzien van walnoten houtwerk en dik crèmekleurig leder. Destijds zat er al een Becker Mexico radio in met twee speakers.

Lees verder over de 1957 Mercedes-Benz 300 Sc Coupé in het artikel van Petrolicious. Met dank overigens aan RM Sotheby’s voor de fotografie.

 


De 300 SEL 6.3

De 300 SEL 6.3

Een luxueuze, comfortabele sedan met sportwagenprestaties, de Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 was de topversie van de W109 serie en kwam tot stand onder leiding van de technisch leider bij het Duitse merk, Erich Waxenberger.

Hij zag de Amerikaanse muscle cars met een dikke V8 aan de andere kant van oceaan en besloot de gigantische motor uit een Mercedes-Benz 600, een 6.332cc V8, in de W109 te lepelen.

Lees verder over de W109 300 SEL 6.3 in het artikel van The Cool Cars.

 


Een C126 500 SEC

Een C126 500 SEC

Deze grote coupé is gebaseerd op de S-klasse met de interne benaming W126, wellicht één van de meest robuuste S-Klasse modellen ooit gebouwd.

De bouwkwaliteit en de luxe van de auto was ongekend voor die tijd, het model verscheen in 1979 voor het eerst op de markt.

In 1980 vulde de luxueuze vierzits coupé, genaamd SEC, de modellenlijn aan. Onder de lange motorkap lag altijd een V8 benzinemotor variërend in grootte van 3.8 tot 5.6 liter.

Lees verder… en met dank aan The Cool Cars.

 


Das beste oder nichts. Ditmaal geen holle frase: S600 W140

Das beste oder nichts. Ditmaal geen holle frase: S600 W140

Voor de W140-generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse was het doel het moeilijkst van allemaal. Dat moest de beste auto ooit gebouwd worden.

Je zou verwachten dat Mercedes ruim van te voren begonnen was met de ontwikkeling van hun absolute vlaggenschip en dat klopt ook.

Al in 1982 begon Mercedes met de eerste ontwerpschetsen. Bruno Sacco was verantwoordelijk voor het initiële design, maar in 1986 werd er definitief gekozen voor de schets van Olivier Boulay.

Lees verder op Autoblog.