De S-Klasse, altijd de tijd vooruit

De S-Klasse, altijd de tijd vooruit

De S-Klasse als rolmodel

De S is vanaf het begin af aan telkens een rolmodel geweest voor Mercedes zelf, maar toch zeker ook voor alle andere automerken wereldwijd. Niet voor niets is er vaker wel dan niet gesteld dat ieder nieuw S-Klassemodel de beste auto ter wereld bleek.

De S-Klasse, altijd de tijd vooruit-nieuws-Mercedes-Benz-S-Klasse-Club-Nederland 01

De S-Klasse als eikpunt

In termen van innovaties, bouwkwaliteit, veiligheid… de lijst is lang. Zo werden de ontwikkelingen in de S de standaard over hoe het eigenlijk moest. Met een modern engels woord de ‘benchmark’, een eikpunt.

De S-Klasse, altijd de tijd vooruit-nieuws-Mercedes-Benz-S-Klasse-Club-Nederland 02

Lezen over de S-Klasse

Bekijk de brochure Mercedes-Benz Classic: S-Class – always ahead of its time.

 


De S-Klasseclub in… Terkaple

De S-Klasseclub in… Terkaple

S-en verzameld in Terkaple

Onlangs bezocht de S-Klasseclub het plaatsje Terkaple, een dorpje van iets meer dan 200 inwoners bij De Friese Meren in de provincie Friesland.

 


MB W140 S500 S420 S-Class

MB W140 S500 S420 S-Class

Type W140

De Mercedes-Benz S-Klasse van het type W140 heeft ergens in de tijd de naam gekregen de best gebouwde en kwalitatief meest hoogstaande te zijn. Hoe is dat mogelijk ontstaan?

Op de eerste plaats heeft de S-Klasse al vele malen het predikaat gekregen in het algemeen de beste auto ter wereld te zijn. Gemeten langs de lijnen van bouwkwaliteit, het starten van nieuwe ontwikkelingen, het definiëren van nieuwe standaarden, het toepassen van nieuwe technieken en duurzaamheid. Het laatste begrip meet men dan af aan de hand van de toegepaste materialen en hoelang een S-Klasse uiteindelijke meegaat. Los van het bovenstaande geldt dan nog eens de gebruikersvaring. Hoe ervaren de bezitters de S-Klasse, is men er blij mee en hoelang is een S-Klasse in het bezit vanaf de eerste tot de latere eigenaar?

Terug naar de W140. Het ontwerp en de stijl staat niet iedereen direct aan, maar lijkt eerder een kwestie te zijn van het groeien van waardering of het opbouwen van die smaak. Rijdt men eenmaal in een W140, dan blijkt dat men direct om is. Er is vanzelfsprekend nog meer te vertellen, maar voor nu verwijzen we naar myw140.com. Hier vindt u veel video’s over de W140

 


De 380 SEC

De 380 SEC

Over S-en in coupévorm:

Deze grote coupé is gebaseerd op de S-klasse met de interne benaming W126, wellicht één van de meest robuuste S-Klasse modellen ooit gebouwd. De bouwkwaliteit en de luxe van de auto was ongekend voor die tijd, het model verscheen in 1979 voor het eerst op de markt.

In 1980 vulde de luxueuze vierzits coupé, genaamd SEC, de modellenlijn aan. Onder de lange motorkap lag altijd een V8 benzinemotor variërend in grootte van 3.8 tot 5.0 liter.

Klik de foto hieronder aan voor de grote afbeelding van de 380 SEC. Met dank aan de mensen van The Cool Cars. Kijkt u op thecoolcars.nl/mercedes-benz-380-sec.

De 380 SEC-Mercedes-Benz S-Klasse Club Nederland

 


Deze doet er toe…

Deze doet er toe…

De allereerste productie-300 SL

Nauw verwant met de S-Klasse en wegens de allereerste productie-300 SL ooit, is het bekijken van deze video zeker de moeite waard.

Met serienummer 3 werd deze 300 SL het eerste verkocht en geleverd.

Daarnaast blijkt ook dat de vleugeldeuren niet bedoeld waren in het ontwerp maar dat door het frame-ontwerp dit noodzakelijk werd.

Genieten maar!