Waar staat dat ook al weer voor, de letters SLC binnen de modellen en typen? Het is eenvoudig uit te spreken, maar velen weten niet waar deze letters voor staan.
SLC staat in dit geval voor Sport Leicht Coupé en feitelijk is het een coupé-versie van de open SL van de W107-serie. De SLC was 36 centimeter langer dan de SL waardoor er vier volwaardige zitplaatsen ontstonden.
Lees verder over deze bijzondere Mercedes-Benz W107 450 SLC.
Wilt u meer weten over de W107-serie, bezoekt u dan eens deze pagina. Met dank aan The Cool Cars!
Vorige week zaterdag 18 april jl. organiseerde uw S-Klasseclub de tweede editie van ‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.
In het Bergman Classic Center blijkt Marco Bergman in de loop der tijden een bijzondere verzameling S-klasses en enkele andere typen te hebben verzameld. De conditie van dee automobielen zijn zeer goed tot uitmuntend te noemen.
‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.
Het is voor een Mercedes-Benz geen enkel probleem om honderdduizenden kilometers door te rijden. Via een oproep in AutoWeek meldden diverse eigenaren zich voor een speciale keuring van hun auto bij Mercedes-Benz Nederland. Hadden ze niets te vrezen voor deze uitgebreide controle of kwamen er opmerkelijke zaken aan het licht?
Met vakkundig onderhoud op de juiste momenten kan zo’n auto verbazingwekkend lang meegaan.
Welke en wat voor Benzen
Gedurende de tweede dag van deze aflevering van Mercedes-Benz Klokje Rond Speciaal kwamen de volgende Mercedes-Benzen voorbij:
Het luxe model uit de late ’60-jaren is een van de meest populaire S-klasses in de klassieke automarkt.
Elegantie en stijl
De Mercedes-Benz W108 is een tijdloos model. Het ontwerp werd destijds getekend door ontwerper Paul Bracq die toen bij Mercedes-Benz in dienst was. Kijkt men naar het comfort en ruimte, dan zet de W108 nog steeds een standaard neer.
Het is ook moeilijk te geloven dat dit luxe model werd gelanceerd 50 jaar geleden.
Overweegt u een aanschaf?
Dan is een testrit absoluut belangrijk. Bedenk dat wanneer u in de auto stapt, het interieur al het nodige zegt over de totale staat van de auto en de verkoper. Niet ieder onderdeel of interieurdeel en bekleding is makkelijk te vervangen of te repareren. Er mag verder zeker geen rook uit de uitlaat komen bij een koude start. Gaat u proefrijden, dan dient de oliedrukmeter bijvoorbeeld niet beneden de 3 Bar komen.
Overtuigd?
Bekijk dan het kopersadvies uit de ‘Buyer’s Guide‘ van Mercedes-Benz. En wilt u hier eens over praten neemt u dan gerust contact met onze club op.
De S is vanaf het begin af aan telkens een rolmodel geweest voor Mercedes zelf, maar toch zeker ook voor alle andere automerken wereldwijd. Niet voor niets is er vaker wel dan niet gesteld dat ieder nieuw S-Klassemodel de beste auto ter wereld bleek.
De S-Klasse als eikpunt
In termen van innovaties, bouwkwaliteit, veiligheid… de lijst is lang. Zo werden de ontwikkelingen in de S de standaard over hoe het eigenlijk moest. Met een modern engels woord de ‘benchmark’, een eikpunt.