Mercedes-Benz 250 SE W111

Mercedes-Benz 250 SE W111

De W111 Coupé

Met een productie-run die iets meer dan twee jaar duurde, beschouwen deskundigen de 250 SE als de beste van de iconische zescilinder Mercedes Benz W111 Coupé’s uit de jaren ’60. De auto was beter dan de voorganger 220 SE. Dat kwam onder meer door zeven motorlagers en een betere inspuitpomp met zes zuigers waardoor een grotere duurzaamheid werd bereikt.

De 250 SE kwam ook met een elegantere interieurafwerking dan de latere 280 SE met vele verchroomde hulpstukken die werden vervangen door satijnzilveren afgewerkte onderdelen om te voldoen aan strengere DOT-regels. Het luxe houtfineer instrumentarium eindigde met de 250 SE en werden vervangen door leer in de latere auto’s.

Verchromen werd gedaan door Christensen Plating, beroemd om de verschillende Pebble Beach-winnaars in de afgelopen 40 jaar.

Restauratiekosten?

Een volledige restauratie van deze kwaliteit zou heden ten dage meer dan $ 250.000 kosten.

 


Heckflosse gestolen

Heckflosse gestolen

Heckflosse gestolen, kenteken JU-02-69, van onze FB-pagina facebook.com/SKlasseClubNederland d.d. 20 oktober 2016:

“Vannacht gestolen in Kelpen-Oler, uit de schuur geduwd en op straat op een auto-trailer getrokken aangezien de sporen. Het is een opvallend model dus hopenlijk heeft iemand iets gezien. Afwachten en niets doen is geen optie! Delen word gewaardeerd, alvast bedankt.”

 


De W111 280 SE 3.5 Coupé

De W111 280 SE 3.5 Coupé

De Mercedes 280 SE Coupé (W111) verscheen samen met de Cabriolet in 1967 voor het eerst op de weg en bleef tot 1971 in productie. Onder de majestueuze motorkap lag een zescilinder in lijn motor met brandstofinjectie die 160pk leverde.

Het bekende automagazine Road & Track beschreef de auto als volgt “one of the best-looking body designs to come from any German concern.” With its beautiful design and exceptional proportion, this series became an instant classic”. En daar is geen woord aan gelogen!

Lees verder…

Met dank aan The Cool Cars.

 


Verlangen naar een W111

Verlangen naar een W111

Wat zijn de redenen om van een Mercedes-Benz W111 Coupé te houden?

Dat kunnen er heel wat zijn. Of niet natuurlijk… maar dat lijkt ons na het zien van deze foto’s bijzonder moeilijk. De website petrolicious.com en fotograaf Máté Petrány maken hier iets heel erg bijzonders van.

Hier gaat het om 1964 220 SEb, destijds getekend door de Fransman Paul Bracq en de eerste productie-auto met kreukelzones.

Veel kijkgenot en heeft u wellicht zelf mooie foto’s van uw S-Klasse? We delen deze graag via onze Mercedes-Benz S-Klasse Club Nederland. Met dank aan Petrolicious en fotograaf Máté Petrány. Special thanks to petrolicious.com and photographer Máté Petrány.

 


S-en bij Bergman Classic Center

S-en bij Bergman Classic Center

Door Leden Voor Leden

Vorige week zaterdag 18 april jl. organiseerde uw S-Klasseclub de tweede editie van ‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.

In het Bergman Classic Center blijkt Marco Bergman in de loop der tijden een bijzondere verzameling S-klasses en enkele andere typen te hebben verzameld. De conditie van dee automobielen zijn zeer goed tot uitmuntend te noemen.

‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.